Tävlingen gick praktiskt ut på att implementera ett spel för mobila enheter. Först utgjordes tävlingen av ett kvalmoment där lagen skulle skapa generella återanvändningsbara mjukvarukomponenter som tillåter en att skapa ett spel för mobila enheter. I finalmomentet hade sedan lagen 24 timmar på sig att skapa
ett spel med hjälp av övriga finallags komponenter.
Jag deltog i tävlingen med laget Men of Low Moral Fibre, vilket bestod av mig, Daniel Lyrstedt och Mathias Dahlström. Vi gick vidare till finalen och slutade där som tvåa.
Vårt bidrag finns här för nerladdning.
|
|
Alla |
Aktiva |
Avslutade |
Pausade |
Avbrutna |
|
Ett program som låter användaren skapa bitmapfonter och exportera dem till olika format.
|
Status: Avslutat
|
mer info
|
|
Mitt kandidatarbete med titeln Berättelse i datorbaserade rollspel
- en empirisk och teoretisk designstudie om datorspel.
|
Status: Avslutat
|
mer info
|
|
Mitt magisterarbete som behandlar hur man kan göra informella diskussioner förstådda av ett datorsystem. Observera att arbetet är på engelska.
|
Status: Avslutat
|
mer info
|
|
Ett spel som jag, Björn Wessman och Daniel Lyrstedt gjorde i kursen datorer och lärande år 2000 under MDA-programmets andra år.
|
Status: Avslutat
|
mer info
|
|
Driver och utvecklar Sveriges största poesi site tillsammans med Daniel Lyrstedt.
|
Status: Avslutat
|
mer info
|
|
Powergruppens IT-designprojekt Pulsar2000.
|
Status: Avslutat
|
mer info
|
|
En nationell programmeringstävling i komponentbaserad mjukvaruutveckling.
|
Status: Avslutat
|
mer info
|
|
|
|